شکــر

وبلاگ شخصی محمدجواد شکرزاده

شکــر

وبلاگ شخصی محمدجواد شکرزاده

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

تفاوت‌های داعشیت و وهابیت
اما  صرف نظر از اشتراک دیدگاه ها، داعشی ها و وهابی ها اختلافاتی نیز با یکدیگر دارند، از جمله اینکه وهابیت دعوت خود را به سرزمین حجاز محدود کرده و حجاز را کانون و سرزمین دعوت خود می داند، اگرچه بر دعوت افراد دیگر به این مکتب در خارج از سرزمین حجاز نیز تکیه دارد، اما این تکیه به اندازه داعش نیست که اعتقاد دارد، با تکیه بر «جهاد» باید سرزمین ها و کشورهای دیگر را تصرف کند و دولت اسلامی مورد ادعای خود را تاسیس کند و اینکه این دولت تا جای ممکن توسعه و گسترش خواهد یافت.وهابی ها اگرچه سودای فتح جهان را نیز در سر داشته باشند، هیچ گاه از این ایده خود بی پرده سخن نمی گویند، اما داعش بی پرده و آشکارا از اهداف خود و اینکه چه کشورهایی را در بر خواهد گرفت، سخن گفته است.


تفاوت دیگر وهابی ها و داعشی ها را باید در اعتقادات آنها ملاحظه کرد. درحالی که وهابی ها به کعبه و حفظ آن اعتقاد و باور دارند، داعشی ها تهدید به از بین بردن آن کرده اند.

از سوی دیگر داعش هرگونه مماشات با غرب و در راس آنها آمریکا را نمی پذیرد، در حالی که وهابیت، غرب و آمریکا را مهمترین هم پیمان خود می داند.


داعش تمام غیر هم کیشان خود را تکفیر کرده و بسیار با خشونت با آنها برخورد می کند و حتی به نام مرتد بودن آنها از دم تیغ می گذارند، در حالی که خشونت وهابیت کمتر از داعش است و تا به این اندازه از اجبار و خشونت در برخورد و تعامل با پیروان دیگر ادیان استفاده نمی کند.

حالا تفافت کودکان غزه با کودکان اسرایل

۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۵۴
محمدجواد شکرزاده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۳۳
محمدجواد شکرزاده

سلام  شما هنگامی که وارد وبلاگ من میشید یک تصویر می بینید که عکس خودم با دوستام است (آقا گلردی)ولی جای یک نفر تو اون عکس خالی است جای کسی که روی چشم ما جا داره که مسول دورهی ما است  آقا عباس حال شما الان فکر می کنین که من چرا ایشون رو آقا صدا می کنم چون سرور ما هستن الان حرکی میبینه فکر نکنه که من پاچه خوار هستم .

اگه خواستین عکس من رو ببینید از دید شما آخرین نفر(سمت راست) ببینید چقدر خوش تیب هستم.لطفا چشم نزنید.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۱۳ مرداد ۹۳ ، ۲۱:۲۲
محمدجواد شکرزاده

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۱۶
محمدجواد شکرزاده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۰۳
محمدجواد شکرزاده

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۱۷
محمدجواد شکرزاده



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۳ ، ۱۵:۱۶
محمدجواد شکرزاده